Моля, влезте или се регистрирайте.
12 Декември, 2019, 11:19:35
Заглавна страница Помощ Търси Календар Вход Регистрация
Новини: Форум за индийска философия и Йога.
+  Йога Форум
|-+  Практика
| |-+  Техники
| | |-+  Нирвана Шаткам-малко помощ
0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема. « назад напред »
Страници: [1] 2 Разпечатай
Автор Тема: Нирвана Шаткам-малко помощ  (Прочетена 4460 пъти)
akira
Гост
« : 25 Март, 2009, 10:50:54 »

Здравейте ,заитригува ме  статията (на Брахман) за Нирвана Шаткам или Атма Шаткам.Намерих страхотно изпълнение на Deva Premal с вграден текст във видеото.Въпроса ми е : как се изпълнява-като мантра ли по 108 пъти или по време на медитация или.....не ми е ясно..Благодаря предварително. Емотикон
Активен
Брахман
Йогарадж
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 4203



« Отговор #1 : 25 Март, 2009, 11:53:16 »

Това не е мантра, това е вид песен, Баджан му казват. Обикновено се пее когато хората се съберат заедно, заедно  с други подобни песни на така нареченият Сат Санг.

Предполага се че е написана от Шанкарачария. Друга подобна песен от него е Баджа Говинда. И двете песни са написани в типично негов стил, и много приличат на вид упанишада. И в двете песни има много концентрирана философия, много знание, много ценни съвети, много практически наставления и разбира се са пълни с чувство което е характерно за Бхакти йога.

http://www.youtube.com/watch?v=_AHBSi2_Dpc&feature=related

Това е изпълнение на Баджа Говиндам от професионална певица на класически индийски песни от южна Индия. За да се научи да пее човек като нея първо е нужно много талант и са нужни доста доста години упорит труд Емотикон Ако трябва да се говори за съвършено изпълнение това по доло е точно такова. За съжаление не можах да намеря добро изпълнение на Нирвана Шатакам.

Между другото на западняк му трябват поне две години за да започне да разбира тази музика!!!! А да се научи западняк да пее така не съм виждал:)

http://www.youtube.com/watch?v=QvAhcdo0uSM
Активен
Seeker
Вивекин
*****
Публикации: 3507


Сахаджа йога


WWW
« Отговор #2 : 26 Март, 2009, 05:47:27 »

Здравейте ,заитригува ме  статията (на Брахман) за Нирвана Шаткам или Атма Шаткам.Намерих страхотно изпълнение на Deva Premal с вграден текст във видеото.Въпроса ми е : как се изпълнява-като мантра ли по 108 пъти или по време на медитация или.....не ми е ясно..Благодаря предварително. Емотикон

Всяко нещо което описва качествата на определена енергия/божество/ може да се счита за мантра. В случая Нирвана Шаткам ни насочва към качествата на Шри Шива.

Нирвана Шаткам може да се изпълнява ako има нужда да се подобри състоянието на левия аспект на Съречна чакра. Там се помещава Атма-Духът.
Активен

Seeker
Вивекин
*****
Публикации: 3507


Сахаджа йога


WWW
« Отговор #3 : 26 Март, 2009, 06:09:54 »

Нирвана Шаткам описва състоянието на просветление.
Интересна е връзката с Йога Сутра 1.41-43.

Тук определено става ясно, че не може да има връзка с някакви обекти по време на просветление, защото Шри Шанкара ясно казва:
Цитат
"Aham nirvi kalpo nirakara roopo"

"Nirakara roopo" означава безформена същност/форма/.
Активен

Imago
Домакин
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 8037



« Отговор #4 : 26 Март, 2009, 11:59:29 »

Може да си просветлен, но пак да не си достигнал нирвана. Двата термина не са синоними. Дори второто изключва първото, ако трябва да сме точни.

В Йога-даршана нирвикалпа не означава ниракара, напротив, липсата на викалпи гарантира познанието на обекта в неговата сварупа, т.е. иманентна акара. Затова няма абсолютно никаква връзка с ЙС І.41-43.
Активен

Книги на Евразия
eurasia кльомба abv.bg
Mtel - 0888 07 56 14
Seeker
Вивекин
*****
Публикации: 3507


Сахаджа йога


WWW
« Отговор #5 : 26 Март, 2009, 04:38:30 »

В Йога-даршана нирвикалпа не означава ниракара, напротив, липсата на викалпи гарантира познанието на обекта в неговата сварупа, т.е. иманентна акара. Затова няма абсолютно никаква връзка с ЙС І.41-43.
В случая моя коментар беше насочен към "nirakara roopo". В състоянието Нрвикалпа той се отъждествява с Безформеното, за него става въпрос.
Активен

Брахман
Йогарадж
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 4203



« Отговор #6 : 26 Март, 2009, 05:18:58 »

Може да си просветлен, но пак да не си достигнал нирвана. Двата термина не са синоними.

Така е било през хилядолетията когато една религия или секта говори за друга религия или секта. За да омаловажат и обезценят другата религия, те са обявявали че това което другите религии преследват и постигат е по-маловажно и по незначително. Винаги е било така. Винаги боговете в едната религия са по малки от боговете в другата религия. Не ги отхвърлят напълно, но прибавят още нещо, което според тях е най висшето, най важното, най съвършеното. И след това се опитват да се разграничат от другите религии като философстват, и дават различни определения, с които да „обяснят” големите разлики. Това е основно правило!

Например за Буда говорят, че първоначално се е стремил да постигне просветлението, за което се говори в упанишадите и ведите. Според писанията той е бил при различни учители, които са го обучавали на техните учения, и той бил постигнал абсолютно всичко на което те са го учили. Тоест Буда е постигнал абсолютно всичко на което са учили йога и веданта. Но той бил недоволен от това, и продължил сам да практикува, и накрая постигнал просветлението, Нирвана, което е далеч по висше от всички останали учения по това време. Така че дори и Будизма не прави изключение от горното правило.

Която и да е секта, която и да е религия, все учи на това, нашите самадхита, нашите нирвани, нашите просветления са истинските и крайни. Затова идвайте при нас, присъединявайте се с нас за да ви е гарантирано най висшето.

Едва в по ново време, доста учители започват да разбират, че в крайна сметка всичко е едно и също, че всички религии говорят за едно и също нещо. Дори един Шанкарачария се е стремил да обедини в едно различните по негово време течения, тези на Вишнуистите и Шиваистите които по негово време са били доста враждуващи: Пълно освобождаване от желанията, от васаните, от самскарите. Пълно освобождение на ума от влиянието на външният свят, да може умът да действа без да бъде повлиян от външното, да се постигне състояние на безмисловност, която води успокоение, вътрешно равновесие, състояние на особен вид блаженство.
Активен
Източен
Йогарадж
Вивекин
*****
Публикации: 3164


« Отговор #7 : 26 Март, 2009, 08:00:24 »

Цитат
да се постигне състояние на безмисловност, която води успокоение, вътрешно равновесие, състояние на особен вид блаженство.

До тук водят чрез познание всички и после млъкват, защото стигат до форма на агностицизъм. Сега ще започнем да се подреждаме (по темата) по психологически типове, според водещата фикция в своя светоглед, както са се подреждали и в религиите. Познанието като средство за създаване на полезни за човека фиксации, които му позволяват да понесе непознаваемостта на което и да е нещо в себе си - по смисъла на Ницше. Илюзията, че в състоянието на безмълвие и безмисловност всъщност няма ум и че когато наистина го няма, например в съня, всъщност има нещо друго (Атман?), но невежите не го съзнават. Нерешително
Активен
Брахман
Йогарадж
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 4203



« Отговор #8 : 27 Март, 2009, 03:01:45 »

Тук в този сайт се оказа че има много информация, доста от поемите на Шанкарачария са дадени и преведени, плюс тяхното изпълнение:

http://msabhiblog.blogspot.com/search/label/Adi%20Sankaracharya%20Stotras
Активен
Източен
Йогарадж
Вивекин
*****
Публикации: 3164


« Отговор #9 : 27 Март, 2009, 08:28:16 »

Цитат
Но той бил недоволен от това, и продължил сам да практикува, и накрая постигнал просветлението, Нирвана, което е далеч по висше от всички останали учения по това време. Така че дори и Будизма не прави изключение от горното правило.

Всички учители или може би традицията социализират своите учения и това (и друг път съм го споделял) ме кара да се съмнявам в тяхната пълна искреност. Просветлени са тези, които ясно съзнават махавакя и на базата на това знание могат да мислят правилно. Всичко, което се казва отвъд това знание, е от Лукавия. Шанкара е ясен:
"Тъй като хората, осъзнали единството на Аз-а, хора, чиито стремежи са напълно осъществени, които още по време на живота са изгорили всички семена…, няма към какво повече да се стремят освен към изтощаване чрез преживяването им на всички остатъчни карми"(Брахма-сутра, стр.559).
"Вече е напълно изяснено, че в текста "в своята собствена форма"(Чх.VIII.12.3) това, което се има предвид, е, че тя се установява в себе си като Аз, а не в каквато и да е външна случайна форма"(стр.726).
Активен
Страници: [1] 2 Разпечатай 
« назад напред »
Отиди на:  


запомни име и парола
Top Oriental Sites