Моля, влезте или се регистрирайте.
17 Юли, 2019, 10:24:21
Заглавна страница Помощ Търси Календар Вход Регистрация
Новини: Форум за индийска философия и Йога.
+  Йога Форум
|-+  Индийска философия
| |-+  Веданта и Миманса
| | |-+  За свободата МОКША
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема. « назад напред »
Страници: [1] 2 3 ... 6 Разпечатай
Автор Тема: За свободата МОКША  (Прочетена 11270 пъти)
Брахман
Йогарадж
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 4203



« : 02 Януари, 2009, 01:25:52 »

В книгата ми е добре описано какво ми се случи на 3 Януари 2008 година. Бях ученик на моя Учител Гуриндер вече 10-та година...

Интересното при мен е, че аз "постигнах" някаква форма на самдхи и го подминах, сега съм отвъд самадхи, защото разбрах, че самадхи е измама на ума. Аз “постигнах” самадхи само като поисках да съм Учител и това ми се даде моментално.

Още от малак многократно съм излизал от тялото си и съм запознат с вътрешните, астрални и метални светове. Мога да излизам в тези светове и сега, когато пожелая но това не ми даде познанието което получих на 3 Януари 2008 година. Познанието дойде при мен като леко усещане на благодат, баланс и категоричност.

Книгата е магическа и е новата Библия на света – казвам ви аз сега. Ако искате нещо да ме питате за духовното аз сам тук за да ви отговоря, не вземам пари за това и го правя с много любов за благото на Човечеството.

Скоро ще правя лекции наживо. Имам предложения за организиране на йога ашрам, има и спонсори които искат да помогнат за материалната база, но аз все още осмислям това предложение – Аз не искам да сам Учител, не искам последователи, не искам пари! Аз знам кой сам знам кои сте и вие! Обичам ви! Много съм щастлив, не се нуждая от нищо!

Аз съм живота, ако мога да ви помогна ще го направя.

По случай новата година да отправим едно пожелание към „Аз съм сега”, който в същност би трябвало да се казва „Аз съм после”, би му отивало повече Емотикон Да му пожелаем здрав разум, да му пожелаем да се оправи ментално, да му пожелаем да намери пътя от ненормалното към нормалното. И да си пожелаем и на нас да не изпадаме в такова смешно, налудничаво положение като него Емотикон  

От любопитство поглеждам към неговите сутри и забелязвам веднага грешки които е допуснал. Това са груби грешки които човек не трябва да прави и които показват че въпросният господин няма абсолютно никакъв практически опит, няма никакви знания. Тези грешки показват, че въпросният господин живее в пълно объркване и невежество, въобразява си че прави медитации и йога, когато в същност си играе с въображението си и не надминава нивото на кварталната гледачка на кафе и карти. Вместо да се движи напред, той се движи назад, разбира нещата обратно, неправилно и затова с неговата практика, той само се отдалечава от истината.


Ще ги изброяваме грешките му от време на време и особено най важните, които водят в обратна посока. Сега тази грешка е много важна, изключително важна и затова е добре да се посочи!  По долу цитирам неговата единадесета сутра. Грешката съм я подчертал с удебелено червено за да се забелязва по лесно:

Цитат
С11. Вниманието това сте вие самите – това е най-интимното ви нещо, не секса е най- интимното, вниманието е най-интимното нещо. Това на какво ще обърнете внимание е единственото нещо което зависи само от вас. Това е и единствения път към вас самите. Използвайте го, това е вашия път към спасението. Това е йога!

Няма такова нещо. Това е типична заблуда при начинаещи, които си въобразяват че имат свобода на избор, и свобода на действие. Човек не може да избира свободно върху какво да насочи вниманието си. Всеки път когато вниманието се насочва към нещо, независимо към какво, това винаги е резултат от нашите ВАСАНИ, от нашите желания, от нашите самскари. Ние си въобразяваме че имаме „свободен” избор, но той винаги е резултат от нашите предишни действия, от това как е програмиран нашият мозък преди това и от външните условия в момента. Ако външните условия могат да се повторят, и ако ние „избираме” с един и същ ум, резултатът винаги ще бъде един и същ, винаги ще изберем едно и също нещо.

Единствената свобода която имаме, това е моментът в който избираме дали да реагираме на дадено дразнение, на дадена мисъл, на дадено действие. И при това, този избор също може да бъде обусловен, ако изборът е направен от гледна точка на обусловеното съзнание. Само ако съзнанието е изпразнено от всякаква мисъл, само тогава имаме свобода да изберем дали да реагираме или не.

По същият начин, когато съзнанието е достатъчно освободено от всякакви мисли, идентификации, желания и т.н. в такъв момент ние сме в състояние да направим „свободен избор” – ДАЛИ ДА НАСОЧИМ ВНИМАНИЕТО СИ КЪМ НЕЩО ИЛИ НЕ! В момента в който решим че трябва да насочим вниманието си, от този момент нататък избора не е свободен. Ние трябва да знаем за това, трябва да сме будни по отношение на това, че когато правим избор към какво да насочим вниманието си, това не е свободен избор. Това „знание” за нашият избор в същност ни дава истинската свобода. Това „знание”, че сме направили избор под влияние на нашите предишни знания, ни прави наистина свободни. Това ОСЪЗНАВАНЕ на нашите действия е истинската практика на йога, нещо което може да се практикува винаги. Това е най голямата разлика между обикновеният човек, и просветленият. Обикновеният човек живее в илюзията че е свободен. Просветленият знае че не е свободен и благодарение на това си знание той се освобождава.
« Последна редакция: 04 Май, 2012, 11:23:36 от Брахман » Активен
Брахман
Йогарадж
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 4203



« Отговор #1 : 07 Януари, 2009, 07:53:59 »

Във Веданта специално ролята на „случайност” се играе от така наречената ПЪРВА ВАСАНА или Пуруша Артха (Стремяща се към Пуруша). Тази васана, както показва името й, има естествената склонност да се слее отново с Единото Чисто Съзнание, с Брахман. Но дали това ще стане или не, е „Чиста случайност”. Не зависи от закона за причина и следствие. Пуруша Артха оказва влияние върху останалите васани по следния начин. Йогинът, който е постигнал дълбока степен на медитация, е успял да отхвърли абсолютно всички външни условия, всички свои знания, всички свои чувства, отношения, намерения, желания и т.н. Той достига до края, до първата васана, до Пуруша Артха. Самата Пуруша Артха не може да бъде контролирана, не може да бъде манипулирана. Тя или ще се върне към Чистото Съзнание, което на практика означава Йогинът ДА НЕ РЕАГИРА ИЗОБЩО, или пък Пуруша Артха ще си остане, в резултат на което Йогинът ще РЕАГИРА НА ДАДЕНАТА СИТУАЦИЯ в зависимост от своите предишни васани.

Пуруша Артха е васана, която функционира в паузата между две мисли. Всеки пък, когато има умствена пауза или състояние на изпразване на ума, Пуруша Артха се явява на преден план. Тогава човек има възможност да „избира свободно” дали да продължи в същата насока, или да промени насоката на своите мисли и своите действия.
« Последна редакция: 07 Януари, 2009, 08:21:00 от Imago » Активен
rtsvet
Йогарадж
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 2215



« Отговор #2 : 08 Януари, 2009, 11:19:11 »

Интересен пост.

За да е интересно бих добавил моята версия. т.е. модификации на принципно същото.

Съгласен със че случайната и независима природа на процеса в Пракрите продиктувани от Пуруша Артха. Но смятам, че параметрите на този процес могат активно да се променят и повлияват. Т.е. по-вероятно е чиста читта да получи просветление, отколкото замърсена читта. Но последното не променя същността т.е. че процеса е случаен. Но разбира се така се отразява по-добре принципите на йога практиката.

За вторият абзац бих префорулирал в смисъл, че в паузата между 2 мисли читта има шанса да реализира пуруша. Или поне да реализира собствената си форма/същност. Основна цел след това е постоянното завръщане и непрекъсната верига от такива "просветвания". Това се подклажда оа самскарите създадени от самото "просветване". Може би после това ще става и без тях. Намигване
Това което казваш Брахман бих преформулирал в смисъл, че  важна е така постиганата независимост или относително прекъсване на еднозначната детерминираност и предопределеност на последващите мисли. 

Така формулирано бих избягнал риска от разбиране в смисъл оправдаващ капризен произвол на егото като свободна воля. Т.е. "волята" не е желание на "егото".
Активен
Imago
Домакин
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 8037



« Отговор #3 : 08 Януари, 2009, 01:32:58 »

За мен е интересен с това, че потвърждава някои от откровенията на Шибенду: Йога е това, което се случва в паузата между две мисли. Намигване
Активен

Книги на Евразия
eurasia кльомба abv.bg
Mtel - 0888 07 56 14
Viva - 0876 40 49 07
rtsvet
Йогарадж
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 2215



« Отговор #4 : 08 Януари, 2009, 03:09:04 »

Оставя много материал за размишление в последствие, нали?  Намигване
Активен
Seeker
Вивекин
*****
Публикации: 3507


Сахаджа йога


WWW
« Отговор #5 : 08 Януари, 2009, 04:25:47 »

За мен е интересен с това, че потвърждава някои от откровенията на Шибенду: Йога е това, което се случва в паузата между две мисли. Намигване

Едно време като четях книжката на Лучански намерих обвързване на самадхи с продължителността на състоянието без мисли. Беше няколко хиляди минути. Не знам откъде го бе намерил.

Важна е реално паузата м/у две мисли, защото ако е много кратка файда йог. Но това не става насила.

Бих сравнил този процес с една мивка, в която непрекъснато идва вода от двата крана, а ти желаеш да е празна.
Активен

Imago
Домакин
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 8037



« Отговор #6 : 08 Януари, 2009, 04:31:04 »

И тук идва най-трудният момент, да определим какво е мисъл. Желателно от гледна точка на индийската философия на Йога, а не от съвр. гледна точка.
Активен

Книги на Евразия
eurasia кльомба abv.bg
Mtel - 0888 07 56 14
Viva - 0876 40 49 07
Брахман
Йогарадж
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 4203



« Отговор #7 : 08 Януари, 2009, 05:17:48 »

За мен е интересен с това, че потвърждава някои от откровенията на Шибенду: Йога е това, което се случва в паузата между две мисли. Намигване

Моля моля, не му споменавайте името напразно, имам алергия към Шибенду Емотикон  Шибенду чете безразборно от тук от там, каквото му падне. В момента в който разбере нещо, веднага започва да го проповядва като нещо негово. Специално за паузата между две мисли се говори на много места и доста учители разискват върху това. Предполагам че първоначално идеята е произлезла от ЗЕН? Не знам, не съм сигурен. Но в абсолютно никакъв случай не идва от Шибенду. Това, че Шибенду използва важни идеи като тази не означава че тези идеи идват от него! Още повече, че той често не ги разбира изобщо!

Цитат
И тук идва най-трудният момент, да определим какво е мисъл.
Мисъл това е врити, това е всяка осъзната мозъчна активност, това е всяко озънато настроение, всяко осъзнато възприятие, всяко осъзнато немерение, всяко осъзнато желание, и т.н. С други думи всяка манифестирана ВАСАНА това е мисъл. Васаните това са непроявани спящи желания, интенции, намерения. Когато се проявят те приемат формата на мисъл, възприятие, и т.н.
Активен
Seeker
Вивекин
*****
Публикации: 3507


Сахаджа йога


WWW
« Отговор #8 : 08 Януари, 2009, 05:34:59 »

Според мен мисълта е вичара, спомената в 1.17. Вритти озачава накъде те тегли/твоята склонност/.
Активен

Imago
Домакин
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 8037



« Отговор #9 : 08 Януари, 2009, 05:37:38 »

Това е по-скоро размисъл. А логическата мисъл е витарка.
Активен

Книги на Евразия
eurasia кльомба abv.bg
Mtel - 0888 07 56 14
Viva - 0876 40 49 07
Страници: [1] 2 3 ... 6 Разпечатай 
« назад напред »
Отиди на:  


запомни име и парола
Top Oriental Sites