Моля, влезте или се регистрирайте.
21 Март, 2019, 03:02:27
Заглавна страница Помощ Търси Календар Вход Регистрация
Новини: Форум за индийска философия и Йога.
+  Йога Форум
|-+  Йога
| |-+  Архив
| | |-+  Пурна Йога
| | | |-+  Брахмавихари
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема. « назад напред »
Страници: 1 ... 4 5 [6] 7 Разпечатай
Автор Тема: Брахмавихари  (Прочетена 15398 пъти)
Imago
Домакин
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 8037



« Отговор #50 : 06 Март, 2008, 12:38:49 »

То хубаво, само че в следващата (34) сутра се говори за пранаяма като друго средство за постигане на същата цел.
Активен

Книги на Евразия
eurasia кльомба abv.bg
Mtel - 0888 07 56 14
Viva - 0876 40 49 07
rtsvet
Йогарадж
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 2215



« Отговор #51 : 06 Март, 2008, 01:39:04 »

Да това е гледната точка.
Също и върху останалите техники до примерно 1.39 В противен случай въпроса за вайрагя, както беше в началото на дискусията е също валиден.

Затова и се съзерцават неща в които няма скъб (viṣoka) и светли ( джйотиШмати) Или упоменаването на сънища и най-вече желаните неща от (абхимата) от 1.39

В тези сутри имаме много "чувства", нали (без-скръб, желани-копняни и обичани неща) или "философско съзерцание"  на възникването им.

Иначе защо му е при вайрагя да медитира точно в/у нещо любимо или без скръб? Би могло да се медитира и в/у четката за почистване на градската тоалетна.


А и смисъла на това съзерцание е явен, ако не от собствен опит то поне от психологията или разяснения на практиците будисти.

P.S. Линка към санскрит конвертора от тема във форума не работи
Активен
Imago
Домакин
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 8037



« Отговор #52 : 06 Март, 2008, 01:59:00 »

Е то цялата самадхи-пада е фактически за разсеяното съзнание и начините за неговото преодоляване. Защото разсеяното съзнание е ремисия на всичко онова, което е било преодоляно, за да започнат сезоните на самадхи.
Активен

Книги на Евразия
eurasia кльомба abv.bg
Mtel - 0888 07 56 14
Viva - 0876 40 49 07
rtsvet
Йогарадж
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 2215



« Отговор #53 : 06 Март, 2008, 02:26:47 »

Исках да изтъкна един под смисъла или по-точно хипотеза. Ще го кажа на шега защото е полуистина.

Ако твърде много тормозите мозъка си да го концентрирате, като подтискате модификациите му, не се учудвайте ако се появят пречки в вид на депресираност примерно. Това фиксиране е несвойствена за него дейност и както ако извършвам неестествено фиксиране на ръката си за дълго време редно е да очаквам някои проблеми. Това е било известно в Йога Сутра.

Ако мозъка издържи и се тренира с години да успее  да стои неестествено дълго фиксиран, може и да започнем да имаме "сиддхи". Т.е. редно е да очакваме да ни се привиждат и при-чуват разни работи, както и е редно да проимаме "прозрения". Това също е емпирично доказуемо.

Разбира се че сиддхите са съвършенства относно света - можете да станете шаман, гадателка или да говорите с духовете на умрелите роднини. Бая пари може да спечелите.

Но ако се отървем от този си навик и склонности можем и да се освободим. (особено като се има предвид изключителната способност за   отграничаване и концентриране на ума придобита по време на тренировките)


----------------------------
Мерси за всички посочвания на Йогачара - хубаво е да се знае, прочете и да се знае критиката на Йогачара (но както пееше един певец - само един живот не е достатъчен ...)
Активен
Imago
Домакин
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 8037



« Отговор #54 : 06 Март, 2008, 03:07:32 »

Съзнанието е като процесор, ако го претовариш - прегрява и изключва сървъра.
Активен

Книги на Евразия
eurasia кльомба abv.bg
Mtel - 0888 07 56 14
Viva - 0876 40 49 07
rtsvet
Йогарадж
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 2215



« Отговор #55 : 19 Март, 2008, 03:15:40 »

В книгата си "How Buddhism Began: The Conditioned Genesis of the Early Teachings" Ричард Гомбрич (един от най тачените настоящи специалисти по будизъм) има интересни аргументи и разглеждане за  брахмавихари-те. Първоначално те са се смятали за водещи до освобождение - оттам и името им да живееш с Брахма. (т.е. да постигнеш Брахма) Но описанията им в будисткия канон променят ролята им.

Първо чисто литералистично се променя космогонията - Брахма вече не е бил най-висшето. Затова се появяват светове над неговият. Не само един! Защото Брахма явно е паднал отнякъде поради илюзията си да си мисли, че е върховен творец.  Но  Брахма не може да е паднал от будистките светове, от които не може да се падне. Затова има и почеко добавени светове. Емотикон

Така след като се е променило светоустройството спокойно се допуска и това, че с помощта на брхмавихарте може видите ли да се постигне  Брахма, ама това не е най-великото! После се разказва как едно от предните прераждания на Буддха е било като брахмин Говинда. Тогава той проповядвал брахмавихарите и последователите му постигали света на брахма (ама после пак се преродили)

---------------------

Едно такова "надцакване" е много характерно да се забележи при появяване на нова религия. Често се приемат и модифицират  старите концепции, но се добавят още по-велики, постигани с помощта на новата вяра.

И това не е само християнството и исляма!
 Най-вече в индийските учения имаме все по-велики богове и класификации. Затова - примерно 36 Татви в Тантра, които включват принципно Самкхя татвите, но обявяват, че Пуруша не е най-великото и има още 3-5 Покривала илюзия над него!
Активен
Imago
Домакин
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 8037



« Отговор #56 : 19 Март, 2008, 05:38:22 »

Не само при религиите, но и при философите. Всеки претендира, че е седнал на раменете на тия преди него и вижда по-далеч от тях. Емотикон
Активен

Книги на Евразия
eurasia кльомба abv.bg
Mtel - 0888 07 56 14
Viva - 0876 40 49 07
rtsvet
Йогарадж
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 2215



« Отговор #57 : 19 Март, 2008, 05:50:09 »

Може би така наистина вървим напред. (каквото и да е това напред)
Активен
Imago
Домакин
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 8037



« Отговор #58 : 19 Март, 2008, 05:59:34 »

Сега точно чета как Виджняна Бхикшу оправдава атеизма на Санкхя в коментара си към Санкхя-правачана-сутра. Казва, че отричането на Ишвара било с практическа цел - да можем по-лесно да разпознаваме Аза от не-Аза, но иначе Капила не бил отричал съществуването на Ишвара, защото самият той бил земно въплъщение на Нараяна.
Активен

Книги на Евразия
eurasia кльомба abv.bg
Mtel - 0888 07 56 14
Viva - 0876 40 49 07
rtsvet
Йогарадж
Вивекин
*****
Пол: Мъж
Публикации: 2215



« Отговор #59 : 19 Март, 2008, 06:19:37 »

Нужно ли е въплъщението да е съзнателно за този факт? Може би не, тогава всичко е възможно. А може да е, но да не си признава - това не променя положението на нещата. Както казват - неведоми са пътищата господни ...
Активен
Страници: 1 ... 4 5 [6] 7 Разпечатай 
« назад напред »
Отиди на:  


запомни име и парола
Top Oriental Sites